torsdag 5 juni 2014

Hur en kort vecka förvandlas till en lång

Det har varit en fruktansvärt lång vecka, tro det eller ej. Fastän den egentligen har varit kort. En vecka som kan beskrivas i ett enda ord: datastrul.

Det började med det webbaserade systemet där man ska lägga in sjätteklassarnas betyg. Först accepterades inte mitt inloggningsnamn. Sedan vägrade sidan att laddas och till sist fick jag bara en mängd felmeddelanden, det ena mer förvirrande än det andra. Fyra dagar av frustration och gnälliga påminnelsemail blev det innan jag äntligen kunde lägga in betygen idag på morgonen. Två dagar för sent. Bara för att komma hem och upptäcka att jag inte kommer in på min internetbank eftersom "Giltigt BankID saknas". Raskt försvann nästan en timme ner i ett svart hål av att försöka fixa det. Först i kön till bankens internetsupport och sedan på telefon med supporten för att försöka reda ut vad som hänt och därefter få installerat om alla säkerhetsprogram och annat tjafs.

Pust och stön! Nu är jag definitivt redo för helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar