fredag 15 juli 2011

Hjälp mig!

När min son var liten - dvs mindre än han är nu för han är förstås fortfarande ganska liten - så hade han en dagbok/hemsida som låg på Libero.se. Den är nerlagd nu men jag har den senaste tiden fått frågan från ett par olika håll om jag inte har planer på att starta upp den - eller något liknande - igen. Svaret på den frågan är faktiskt: Nej det har jag inte. Men så tänkte jag efter och... varför inte? Tidsbrist så klart men ändå? Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig? De som frågat efter "Noahs dagbok" har gjort det helt oberoende av varandra, vilket är logiskt eftersom de inte känner varandra och jag tror inte riktigt på slumpen. Inte när det gäller sådana här saker i varje fall. När något pockar på uppmärksamhet på det här viset så finns det någon mening med det tror jag.

Att skriva "Noahs dagbok" var en helt och hållet en positiv upplevelse för mig. Ofta satt jag på kvällarna och lekte runt lite med något litet som hänt under dagen. Man skulle kunna säga att det blev som en daglig skrivövning samtidigt som det var ett sätt att bevara minnen från den tiden i Noahs liv. Varför jag slutade kan jag så här i efterhand inte komma ihåg. Jag minns bara att det var - enkelt uttryckt - skitkul!

Just nu leker jag lite med tanken att starta upp dagboken igen fast i en ny utökad version eftersom Noah sedan det begav sig har fått en lillasyster. En lillasyster med både egen vilja och en mycket bestämd röst. Men jag är inte riktigt där än. Så därför vänder jag mig till er som läser den här bloggen och ber om ert råd. Vad tycker ni? Är det någon som skulle vara intresserad av att läsa om Noah och hans lillasysters dagliga påhitt och äventyr? Jag är tacksam för alla synpunkter ni kan ge mig. Så... vad säger ni? Ska jag starta upp en ny version av "Noahs dagbok"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar