måndag 19 november 2012

NaNoWriMo dag 19 och habiliteringskonferens

Det går segt just nu. Jag behöver göra lite mer research för att komma vidare i berättelsen. Den börjar också närma sig sitt slut. Inte så att jag inte har mer saker att skriva om men själva ramen är lagd och jag håller på att fylla ut mellanrummen vilket kräver mer information om vissa saker; händelser, platser och personer som jag behöver peta in någonstans för att det ska hänga ihop. Låter det rörigt? Bra. Det är det. Och så ska det vara i den här delen av skrivandet. Jag gillar rörigt just nu. Början och slutet är skrivna, det känns bra. Men jag kommer att behöva ta lite mera tid på mig när jag skriver de sista 20 000 orden, känner jag. Och det är okej. Jag kommer ändå att nå mitt mål - 50 000 ord på 30 dagar.

Mindre bra känns den där näst intill meningslösa habiliteringskonferensen jag satt på idag för lillkillen. Sådana här dagar undrar jag varför jag anstränger mig så för att försöka få det att funka. Kanske är det bättre att bara strunta i alla "kringaktiviteter" och habiliteringsfolk och dagispersonal och fan och hans moster. Förmodligen inte. Men det känns så. Idag.

Dagens ord: Uppgiven


Dagens NaNoWriMo: (nästan 1500 ord efter i skrivande stund)



Total Words Written
30,175 
Words Remaining
19,825

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar